Canon Digital IXUS Digital IXUS 90 IS zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Digital IXUS Digital IXUS 90 IS zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Augustm 03-11-2009

Toestel bijna een jaar in bezit.Foto's in de tropen en in Europa gemaakt. Totaal ongeveer zo'n 1500 foto's gemaakt onder bijna alle omstandigheden.Zowel 's avonds als overdag.De macro functie werkt goed.Ook tijdens het motorrijden heb ik foto's gemaakt en gefilmd.5% vd foto's zijn onscherp. Over het algemeen ben ik erg tevreden met het toestel, vooral de filmfunctie.Ik had hiervoor een Sony, maar die maakte slechte films. Alle functies zijn getest. Ik heb nu een 16Gb SDHC geheugenkaartje inzitten maar het toestel kan niet meer dan 9999 foto's aangeven, terwijl er 12000 foto's zijn. Kleuren zijn levensecht. Ben zeer tevreden.

MarkdeR 30-07-2009

zeer tevreden, makkelijk in gebruik mooie scherpe foto's.
minpuntjes;
als je zonder fliks fotografeer moet hij uiterst stil staan, anders is de foto waazig. > Je kan de sluitertijd niet instellen
ander min puntje, hij wordt snel vies, je ziet er gouw vinges op

talbo041 16-05-2009

Matige camera die vooral binnen slechte foto's maakt. Onze vorige Canon (IXUS430) maakte veel betere foto's. Alleen buiten op een zonnige dag maakt deze camera prachtige foto's. Echt een tegenvaller en na een paar maanden gebruik en alle instelling te hebben geprobeerd alweer op zoek naar een andere.

Twijfelaar 09-03-2009

Ik had de camera gekocht aangezien deze een aantal maanden geleden zo goed beoordeeld was.
Het valt mij echter nogal tegen. Foto's met flits waren vaak mislukt te noemen. Overbelicht en in de hoeken juist weer vreemde donkere vlekken. Misschien heb ik een pechmodel. Ik gebruik nu weer mijn oude 510. Toch jammer...

erik_2009 12-02-2009

zeer mooie camera goed in de hand zeer snelle opstart en maakt mooie foto's voor filmen niet zoomen dan krijg je een vreselijk slecht resultaat, zonder zoom mooi scherp zelfs in de avond op een feestje.
De macro maakt zeer mooie foto's alleen de body wordt snel vies allemaal vingerafdrukken dus veel poetsen. voor de rest geen spijt

antoon1968 10-12-2008

Ik heb echt spijt van de aankoop. Dit toestel maakt buiten mooie foto`s maar binnen is echt verschrikkelijk.

De kuip 07-11-2008

Mooie camera en handig in gebruik, echter de foto's binnenhuis vallen tegen door veel fotruis. Buitenshuis mooie scherpe foto's

IXUS 18-09-2008

Sinds een tweetal weken deze camera in bezit.
Ook getwijfeld over de IXUS 85 vanwege de optische zoeker en angst voor een korte batterijduur van het 3 scherm.
Op het laatste moment na beide camera's in de hand te hebben gehad, toch voor de IXUS 90 gekozen.

Hier nog geen moment spijt van gehad. Het scherm is zowel in het donker als in fel zonlicht goed te gebruiken. Verder ben ik hoogst verrast over de batterijduur. Laatste een hele dag meegehad naar een bruiloft en +100 foto's geschoten alsmede veel terugkijken op de camera en de batterijindicator gaf nog steeds de 3 volle strepen aan.
Dit was ik niet gewend van mijn vorige camera.

Al met al zeker een aanrader!

lovecanon 13-09-2008

wow wat een fijne camera, eerst al te gekke opnamen en foto's van diverse concerten en we zijn net terug van 2 weken vakantie, veel filmpjes en foto's gemaakt. en de batterij gaat superlang mee.

Macros 05-09-2008

Mooi en goed toestel. Maakt scherpe foto's. Kleuren zijn soms wat overdreven op de foto's maar ook wel weer mooi. Verder heb ik wel eens een SONY gehad en die maakte voor mijn gevoel scherpere foto's maar misschien ligt het wel aan mij dat ik deze CANON niet optimaal ingesteld heb.
Toestel heeft mooi groot helder scherm met prachtige knopjes en handige scroller voor het snel door je foto's bladeren.
Jammer dat het toestel zo dik is maar dat zijn toch alle toestellen en bovendien is het daardoor wel goed vast te pakken.

Heb erg veel plezier gehad van dit toestel op vakantie! (Vorige toestel was CANON IXUS 75)

mr harson 1 30-07-2008

nu een tijdje in bezit en flink meegeweest op vakantie
het schermpje kraste wat snel en ik heb het opgelost met een plak folie verder een heleboel prachtige foto,s gemaakt
ik blijf hem super vinden geen problemen mee gehad verder
ik zelf heb hem altijd gewoon in mijn broekzak omdat dit erg handig is

mla 29-07-2008

Na wikken en wegen deze camera net voor een weekje vakantie gekocht en meegenomen.
De camera is zeer eenvoudig te bedienen en zeer snel zijn de meest belangrijke instellingen te vinden, zoals flitser aan of uit en het verwijderen van mislukte foto's.
De wat meer geavanceerde instellingen zijn ook snel te vinden maar vergen wat meer praktijk ervaring om goed te weten waneer welke te gebruiken, b.v. de zonsondergang geeft een fantastisch oranje hemel. Daarnaast doen de auto stand en de beeld stabilisatie ook al fantastisch hun werk. Een foto van opspattend water laat iedere druppel in de lucht haarscherp zien. Ook de gezichtsherkenning is prima.

Wat mij vooral opvalt is de enorm hoge snelheid om door de gemaakte foto's te 'scrollen', en ook nog eens op verschillende manieren. Foto voor foto, alles onder elkaar of per heel indexblad. En dat alles over een 3 inch scherm wat het geheel erg duidelijk maakt.

Het wieltje slipt soms onder je vinger door, maar na enige ervaring went ook dit en is prima te bedienen.

De panorama stand is er een die simpelweg de boven en onderkant wat weghaalt, zodat de breedte beter uitkomt.

In en uitzoomen gaat prima. De 35 mm lens is prima, meer groothoek zorgt voor nog meer scheeftrekken van de zijkanten wat ik niet wenselijk vind. Helemaal inzoomen haalt het beeld meer dan voldoende dichtbij en i.c.m. de beeldstabilisatie prima foto's.

Met de macro stand maak je echt verbluffend mooie National Geographic foto's.

Ik heb de camera voor de reis 2 uurtjes opgeladen en halverwege de vakantie nog een keer helemaal. Met meer dan 100 foto's en wat filmen en veel aan en uit zetten, zoomen en terug kijken vind ik dat deze zeer lang meegaat.

Kortom ik ben zeer blij en uitermate tevreden over deze ook nog prachtig uitziende camera. Hij beidt voldoende mogelijkheden om te experimenteren en is een lust om mee te fotograferen!

punzy 12-07-2008

goed:
* ziet er mooi uit (achterkant is helemaal plat)
* maakt hele mooie en scherpe foto's
* veel mogelijkheden
* mogelijkheid om handmatig dingen in te stellen
* stevig

niet goed:
* uitgebreide dingen staan alleen op de handleiding op de cd-rom, de basis-dingen wel in een boekje
* er zit geen bescherm'sticker' op het scherm
* polsbandje is heel lomp, past helemaal niet bij het toestel dat heel mooi is
* in het begin zijn alle instellingen lastig te vinden (je haalt snel door elkaar waar welke instelling ook al weer zit)

Klappie 09-07-2008

Ook ik wil een steentje bijdragen over een review van deze mooie camera Canon IXUS 90 IS.
Zeer snel startklaar, accu gaat lang mee, mooie beelden via lcd scherm 3”.
Alleen met felle zon, moeilijker mee te werken, maar het is te doen.

Ik heb er een 4GB Traxdata SD HC kaartje bij gekocht.
Wel rekening houden dat je zo’n kaartje moet formatteren via de camera.
En dat je via je camera, met bijgeleverde USB-kabeltje, naar PC/Laptop moet overzenden.
Kan gewoon via verkenner, je krijgt ook software erbij deze heb ik nu niet in gebruik.
Mijn laptop rechtstreeks (interne kaartlezer) ondersteunt deze kaart niet, maar via USB geweldig en zeer snel.
Dus de moeite waard om zo’n SD-hc kaartje aan te schaffen.

De eerste vier dagen de gebruiksaanwijzing in de doos gelaten, Wel mee te werken met de camera, maar toch er gaat een wereld voor je open als je de cd gebruiksaanwijzing leest.
Heel veel mogelijkheden staan erin.
Op deze manier begin je de logica van de hardware en software snel te begrijpen.
Waardoor je heel veel meer uit deze camera kan halen.

Ik ben er tot nu toe tevreden mee, lekker klein en overal mee te nemen.

Frank713 07-07-2008

top toestel. alles werkt erg simpel.
zoals gebruikelijk voor Canon handig in gebruik.
Is ter vervanging van onze v3.
Klik en klaar. snel plaatje van goede kwaliteit.

maxoss 15-06-2008

Geweldig toestel, neemt goede foto's en zelfs de filmpje zijn van goede kwaliteit. Ben zeer tevreden met deze aankoop.

Shovel 29-05-2008

In een woord, FANTASTISCH toestel.
Klein, compact, eenvoudig, super groot 3 inch scherm, prachtige fotos.

Mr harson 10-04-2008

zeer klein toestel die echt super makkelijk is te bedienen heb hem nu een week in bezit en de batterij is niet leeg te krijgen heb toch een heleboel foto,s gemaakt ook met flits
ook de macro is geweldig belichting is goed kleur is goed en simpel te bedienen het wieltje is erg handig ik denk met dikke vingers ook geen probleem ik denk dat de zoom wat lastiger is met dikke vingers
het toestel voelt erg degelijk aan wat denk ik door de metalen behuizing komt erg mooi

happy2008 07-04-2008

geheel naar verwachting een super camera. snel foto's achter elkaar en éénvoudig in te stellen voor verschillende omstandigheden. het wieltje is wel wennen, misschien voor iemand met dikke vingers niet zo handig. lcd scherm ook in felle zonlicht nog goed te bekijken.